Wednesday, December 21, 2011

Lakaran kehidupan

Segala Puji Bagi Allah.

Memetik kata-kata seorang penulis blog,, hidup kita ini ibarat sehelai kertas putih. Apa saja yang terlakar dan tertulis di atasnya adalah  catatan dari Tuhan. 

Ya, tidak kiralah kita merasakan tulisan itu titisan yang comot dan tak terketahuan
atau hanya noktah hitam.Atau lakaran yang tak dimengertikan.
Tetaplah bacanya dengan cinta
Hakikatnya itulah tulisan yang terbaik dari Tuhan buat kita. Ditulis dengan cinta-Nya terhadap kita 
Kasih-Nya buat kita.
Lalu berhati-hatilah membaca tulisan Tuhan buat kita.
Jangan tersalah tafsir lalu tulisan cinta itu dibaca sebagai derita.

Tidak semua tulisan itu dapat kita fahami namun yakinlah setiap titis catatan buat kita itu, punya cinta yang tak terhitungkan buat kita.

Kerana Tuhan itu bekerja dalam rahsia.

Saya tak ingat saya baca dari mana,tapi di situ tercatat satu pandangan. Menjadi penulis itu seperti menulis 'takdir' buat watak yang diciptakan. Menjadi penulis itu seperti menjadi 'Tuhan' untuk watak dalam 'kehidupan' tulisan kita. Kitalah yang melukis takdir, untung nasib, dan jalan hidup 'mereka'. 

Jadi, inilah lakaran kehidupan 'Brahim'. Inilah titisan saya buat 'Brahim'.
Namun bukanlah saya penulis takdir yang penuh cinta. Kerana pemberi cinta itu hanya Dia. 
Saya hanyalah peminjam cinta yang sedang menunggu tarikh luputnya ia.



Saya pernah bercita-cita menjadi arkitek, dan saya juga pernah ingin menjadi pelukis. Tapi, rupanya jalan saya sekarang adalah menjadi saintis(ammmeeenn). Tapi menulis membenarkan saya menjadi apa pun. Buat masa ini, saya menjadi tukang masak dahulu, ya!

Leave a Reply

 
 

Recent Comments

Dengar

Maher Zain ft. Irfan Makki_I Believe

Powered by mp3skull.com

Followers

siapa datang?

About Me